top of page
Search

Personal trainer only eats this as a supplement.


Black garlic?


Black garlic is a type of aged garlic that has been used for centuries in traditional medicine to treat a variety of health conditions.



What is the difference between Black garlic and garlic?


The main difference between garlic and black garlic is the way they are processed.

Garlic is typically harvested and used fresh or dried, while black garlic is made by fermenting fresh garlic at high temperatures (140-170°F) and high humidity for several weeks to several months.

Results are in distinct differences in flavor, texture, and nutritional profile.



Garlic

​Black garlic

​Flavor

A pungent, sharp, bitter

Sweet, caramelized,

​Texture

Firm, crunchy

​Soft, sticky, chewy

Nutritional profile

antioxidants, vitamins, minerals

Higher levels of antioxidants, vitamins, minerals and S-allylcysteine(SAC)



What are the potential benefits of consuming black garlic?


-Improved Heart Health

-Enhanced Immunity

-Anti-Cancer Properties

-Improved Digestion

-Anti-Aging Effects


Why do I make black garlic at home and eat it regularly?


First, I don’t like any supplements with chemical preservatives. Since many studies have been saying the efficacy of health supplement products cannot be found, and even many side effects are discovered.





Second, I prefer fresh food and 100% natural products. Basically, for black garlic, we don’t need to add chemical preservatives. Because garlic is a natural antibiotic.


Third, I am a big fan of fermented food and healthy food.


So I tried to buy and eat black garlic. Because the smell is too strong to work after eating some, I can’t meet my client lol. And they have peels, so it isn’t convenient to eat every day. (Many of Korean traditional medicine Doctor recommended ‘’eat black garlic 3 to 5p every day’’)

I want to eat well fermented sweet black garlic every day. So, I tried to make it by myself.

I eat black garlic five times per week.

I feel less tired, more energy, less cold and it is easier to go to toilet. Please let me know your opinion about your health food.


Next, I will talk about how to make it black garlic at home with my real experience and study more details about S-allycysteine.









L'ail noir qu'est-ce que c'est ?

L'ail noir c’est un type d’ail bruni pendant plusieurs semaines qui est utilisé depuis longtemps dans la médecine traditionnelle en Corée pour traiter différents problèmes de santé.


Quelle est la différence entre l'ail noir et l'ail frais ?


La première différence entre l'ail noir et l'ail frais est la manière/façon de le préparer

L'ail est cultivé et utilisé frais ou sec, par contre l'ail noir est obtenu par le processus de fermentation à une température entre 60 et 70 degrés et exposé à l'humidité pendant quelques semaines.


Il y a différents résultats en parfum, texture et en apports nutritionnels.



Quels sont les bénéfices potentiels de la consommation d'ail noir ?

-Augmentation de la santé du coeur

-Amélioration du système immunitaire

-Propriétés anticancer

-Amélioration de la digestion

-Effets anti-âge


Pourquoi je fabrique de l'ail noir à la maison et j'en mange régulièrement ?

Premièrement je n'aime pas les compléments alimentaires avec des conservants chimiques.

Plusieurs études ont montré que les compléments n'ont pas d'efficacité prouvée et ont même des effets secondaires.

Deuxièmement, je préfère l'alimentation fraîche et les produits 100% naturels.

Normalement on n'a pas besoin de mettre des conservants chimiques dans l'ail noir,

parce qu'il est riche en antibiotique naturel.

Troisièmement je suis une grande fan de nourriture fermentée, saine et naturelle.


J'essaie d'acheter et de manger de l'ail noir, mais c'est un peu fort en goût et pour travailler ensuite avec mes clients c'est un peu compliqué ! Lol !

Il faut aussi le peler alors ce n'est pas pratique pour tous les jours.

Beaucoup de médecins traditionnels coréens recommandent de manger 3 à 5 gousses d'ail noir chaque jour.

J'ai suivi ces conseils et j'ai essayé 5 fois par semaine et je me sens moins fatiguée, j'ai plus d'énergie, j'ai moins froid et je vais plus facilement à selle.

Donnez-moi votre opinion à ce sujet.


La prochaine fois je vais vous expliquer comment fabriquer l'ail noir à la maison avec mon expérience et étudier plus en détail la S-allycstéine.



Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page